مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال ۱۵۰۰ تن چغاله بادام و گوجه سبز از باغات این استان برداشت شود.
کد خبر: ۵۹۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 17 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی ، اظهار کرد: در حال حاضر 400 هکتار از باغات استان کرمانشاه به گوجه سبز اختصاص دارد که 300 هکتار آن بارور است.

زارعی با پیش بینی تولید حدود هزار تن گوجه سبز از باغات استان، افزود: امسال انتظار تولید حدود دو هزار تن گوجه سبز را در باغات استان کرمانشاه داشتیم که به واسطه عدم تامین نیاز سرمایی گوجه سبز در مناطق گرمسیر استان به دلیل بالا بودن نسبی دمای هوا در زمستان محقق نخواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده گوجه سبز تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان سرپلذهاب تولید می‌شود، افزود: بخش زیادی از گوجه سبز تولیدی استان به بازار تهران فرستاده می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه گوجه سبز در اوایل فصل برداشت با قیمت هر کیلوگرم 60 هزار تومان عرضه می‌شد، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز در استان حدود 15 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: گوجه سبز از دهه اول فروردین ماه در استان به بازار آمده و برداشت آن تا دهه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سطح باغات بادام استان کرمانشاه را 3700 هکتار اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 2970 هکتار از باغات بادام این استان بارور بوده و مابقی نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی پیش‌بینی تولید بادام در باغات استان کرمانشاه را 2500 تن دانست و افزود: 500 تن از محصول تولیدی باغات بادام به صورت چغاله بادام در بازار عرضه می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب باغات بادام دارند، گفت: بیشترین بادام و چغاله بادام استان در شهرستان های کرمانشاه و روانسر تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه چغاله بادام برداشت شده از باغات این استان از اوایل فروردین ماه به بازار آمده، گفت: تا حدود 10 روز آینده عرضه چغاله بادام را در سطح استان خواهیم داشت.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار